Юридична фірма B.Glyadyk & Partners | www.glyadyk.com.ua

Головна | Мій профіль | Вихід | RSS

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Головна » 2012 » Квітень » 24 » У парламенті представлений другий законопроект про медіацію
15:21
У парламенті представлений другий законопроект про медіацію
Законопроект Ківалова-Бондика виділяє «уповноважених медіаторів» і передбачає обов'язкове проведення медіації у справах про розірвання шлюбу.

Ще один проект Закону «Про медіацію» представлений депутатами в парламенті. На цей раз ініціаторами законопроекту № 10301-1 виступили парламентарі з фракції Партії регіонів - Сергій Ківалов і Валерій Бондик.

Поданий раніше до ВР аналогічний законопроект № 10301 про медіацію (і супутній йому проект № 10302 про внесення змін в інші акти у зв'язку з прийняттям законопроекту № 10301) були розроблені Олегом Тищенко (БЮТ) і Юрієм Кармазіним (НУНС).

Згідно обом проектам медіація є позасудове врегулювання спору. І там, і там медіатор виступає при такому врегулюванні посередником. Неупередженість медіатора є принципом медіації за проектом Тищенко-Кармазіна, але не заявлена ​​такої в проекті Ківалова-Бондика. Проте в останніх є вказівка ​​на те, що медіатор «не залежить від сторін медіації» та «нейтральний».

І там, і там фіксується принцип добровільності. Але якщо у Тищенко-Кармазіна сторони можуть відмовитися від медіації в будь-який момент до укладення договору, то у Ківалова-Бондика сторони можуть відмовитися від медіації на будь-якій її стадії.

В обох законопроектах як принцип медіації вказана конфіденційність.

Медіаторами у Тищенко-Кармазіна можуть бути фізичні особи, які досягли 21 року. За проектом Ківалова-Бондика для них досить і 18-ти років. В обох законопроектах медіатора потрібна спеціальна підготовка для заняття цією діяльністю, яку (підготовку) можна пройти як в Україну, так і за кордоном.

Законопроект Ківалова-Бондика виділяє ще й «уповноваженого медіатора», яким може бути особа, яка досягла 25-річного віку, має повну вищу освіту (для простого медіатора освіта в жодному з проектів не потрібно) і минуле підготовку за напрямом «медіація» за програмою , затвердженої держорганом Україні. Ці «уповноважені» медіатори за проектом № 10301-1 включаються до спеціального Національний реєстр уповноважених медіаторів.

Уповноважені медіатори виділені в окрему категорію з тієї причини, що медіація в окремих категоріях спорів за проектом Ківалова-Бондика, може здійснюватися тільки ними. Так, процедура медіації може бути ініційована як до звернення сторін до суду, так і вже під час розгляду спору в суді. Медіація у справах, що вже знаходяться на розгляді, може проводитися виключно уповноваженим медіатором.

Законопроект Ківалова-Бондика (на відміну від проекту Тищенко-Кармазіна) передбачає обов'язкове проведення медіації у справах про розірвання шлюбу в першій судовій інстанції. Природно, після відкриття таких справ у судах, всі вони будуть потрапляти до уповноважених медіаторів, у яких, у разі прийняття проекту Ківалова-Бондика, з'явиться широке поле для діяльності.

Ініціатива у проведенні медіації по обох законопроектах може належати як сторонам, так і органу, у віданні якого перебуває справа про спір між сторонами.

Для її проведення полягають «договір про проведення медіації» (проект Кармазіна) або «угода про проведення медіації» (проект Ківалова-Бондика). Форма-суто письмова.

Обидва законопроекти передбачають можливість проведення медіації у кримінальних справах, а саме: у справах про необережних злочинах і про злочини невеликої тяжкості. Проект Тищенко-Кармазіна - ще й у справах про злочини середньої тяжкості.

Проект Тищенко-Кармазіна № 10302 містить докладне опис процедури медіації у кримінальних справах, доповнюючи окремою главою КПК. За цим проектом медіація може бути ініційована на будь-якій стадії кримінального процесу, від неї можна також в будь-який момент відмовитися. Проведення медіації не зупиняє слідства. Досягнутий договір про примирення затверджується судом.

У разі затвердження договору про примирення, суд за згодою інших учасників кримінального процесу визнає недоцільним дослідження доказів фактичних обставин справи, щодо яких укладено договір і які ніким не оспорюються.

За проектом же Ківалова-Бондика висновок медіаціонного угоди не може тлумачитися як визнання провини обвинуваченого або підсудного у вчиненні злочину, а правові наслідки медіаціонного угоди враховуються на користь обвинуваченого (підсудного) при звільненні від кримінальної відповідальності, закриття кримінальної справи приватного обвинувачення, при постанові обвинувальних вироків як з призначенням покарання, так і зі звільненням від нього, при розгляді клопотання про зняття судимості і т.д.

За результатами процедури медіації полягає «договір про результати медіації» (за Тищенко-Кармазіну) або «медіаційної угоду» (по Ківалову-Бондику), в яких викладається досягнутий сторонами консенсус щодо врегулювання спору.

У разі невиконання однією зі сторін своїх зобов'язань за таким договором (угодою), друга сторона може звернутися до суду з позовом про спонукання до виконання умов такого договору.

http://jurliga.ligazakon.ua/news/2012/4/24/62263.htm
Переглядів: 785 | Додав: pierre_cardin | Рейтинг: 0.0/0

Пошук

Календар

«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30